Zmiana w szerszej perspektywie: dlaczego coaching pyta Po co?

Posted by on maj 25, 2014 in Artykuły, Newspress | 0 comments

Przystępując do zmiany, zazwyczaj skupiamy się na określeniu celu, zidentyfikowaniu niezbędnych zasobów i zaplanowaniu kroków, które pozwolą nam ten cel osiągnąć. Czasem jednak, mimo usilnych starań, nie udaje się nam uzyskać tego, czego chcemy. Zdarza się bowiem, że w wirze planowania, świadomie lub nie, pomijamy refleksję, dlaczego tak naprawdę pragniemy osiągnąć dany cel i jaki będzie wpływ wprowadzonej zmiany na różne aspekty naszego życia.
24 maja 2014 roku miałam przyjemność uczestniczyć w konferencji trenersko coachingowej PROFECTUS organizowanej przez Koło Nauk Psychologicznych Pragma przy UJ. Podczas konferencji prowadziłam warsztat, który wprowadzał adeptów coachingu w umiejętność wspierania klienta w definiowaniu długofalowych korzyści wynikających z wprowadzanej zmiany. Pracowaliśmy na modelu poziomów logicznych Roberta Diltsa, który pozwala przyjrzeć się motywacjom klienta mającym wpływ na jego zachowania. Zidentyfikowaliśmy, jaką wartość wnosi zastosowanie modelu dla lepszego zrozumienia siebie i swoich działań w szerszym kontekście życia i co dzięki temu zyskuje klient. Podjęliśmy próbę odpowiedzi na pytanie, o co należy zadbać, by wprowadzane przez klienta zmiany były produktywne i trwałe. Czyli koncentrowały się nie tylko na doraźnej zmianie zachowań ale przede wszystkim na wzmacnianiu wewnętrznej satysfakcji klienta i jego tożsamości.

Uczestnicy mieli okazję przećwiczyć zadawanie takich pytań, które pogłębiają samoświadomość klienta, weryfikują spójność jego celów z wizją siebie samego i pomagają mu osiągać pożądane zmiany na różnych poziomach jego życia.

Serdecznie dziękuję Uczestnikom za wspólną pracę, zaangażowanie i wszystkie pytania, które skłoniły nas do głębszej refleksji nad metodyką pracy coacha.

 

Kontakt

Kontakt

Małgorzata Gwóźdź

609 204 113
lub Napisz do mnie >